Finner ikke brukeren din i onVisit Følg
Ulike innlogginger i onVisit
Det vanligste i onVisit er at man logger inn med en konto som er koblet direkte til sitt Azure AD (AAD), hvor man kan logge inn med Single Sign On (SSO). Pålogging via SSO må godkjennes én gang av App / Global Administrator i AAD, deretter kan aktive brukere logge inn enkelt ved å åpne siden til sin onVisit-løsning.
Dersom man ikke ønsker å benytte seg av SSO, eller har brukere som ikke skal være del av AAD, kan det opprettes en onVisit-konto til brukeren. Dersom man er innlogget i Office365 og egentlig skal logge på onVisit med en onVisit-konto, kan man få en melding som sier "Finner ikke brukeren din i onVisit". Du benytter deg av en onVisit-konto dersom eposten du bruker til å logge på med slutter på "@onvisit.net".
Hyppig utlogging fra onVisit
Dersom man benytter seg av SSO brukes UPN (UserPrincipalName) til å avgjøre hvilken konto man skal logges inn med i onVisit. Ved bruk av SSO kan det oppstå problemer dersom man er innlogget med flere ulike UPNer i samme nettleser. Se hvilken UPN onVisit forventer at du er logget inn med under din brukers felt "Tilkoblet kontonavn (UserPrincipalName)":
Potensielle løsninger
- Bruk en egen dedikert nettleser til onVisit (for eksempel Firefox), hvor du kun er logget inn med én UPN
- Dersom du bruker Chrome, opprett en egen Chrome-profil til onVisit, hvor du kun er logget inn med én UPN. Se brukerveiledning for flere profiler i Chrome
- Bruk incognito-modus
Forsøk på å åpne onVisit
Dersom du blir møtt av en av de følgende bildene når du åpner onVisit, kan du følge stegene lengre ned i denne artikkelen for å løse problemet - merk at dette vil kun gjelde dersom man skal benytte seg av en pålogging hvor brukernavnet slutter med "@onvisit.net". Legg også merke til at brukernavnet man forsøker å logge seg på med vil vises i begge skjermbildene.
1. Her forsøkes det automatisk å logges inn med "fredrikif@adaptive.no", fordi denne kontoen allerede er innlogget Office-365 i nettleseren:
2. Tilsvarende som i bildet over, så er Office-365-kontoen "fredriktest@adaptive.no" innlogget i nettleseren på bildet under:
Løsning
Den enkleste løsningen på problemet er å logge inn via incognito modus i Chrome (kalt "Nytt Privat Vindu" i Firefox):
- Dersom du er på Windows og bruker Chrome trykker på på [ CTRL + Shift + N ] for å åpne et nytt vindu i incognito-modus. Dersom du bruker Mac er hurtigtasten [ CMD + Shift + N ]. Alternativt kan du trykke på "File -> New Incognito Window":
- Gå deretter til din onVisit-side, og logg på med brukernavnet som du har mottatt på epost. Brukernavnet skal som nevnt slutte på "@onvisit.net", i dette tilfellet "kontakt@onvisit.net". Trykk "Next" etter du har lagt inn korrekt epost:
- Oppgi passord og trykk "Sign in":
- Hvis du etter å ha logget inn i steget over mottar skjermbildet under, må du kontakte Support for at vi skal aktivere tilgangen. Dette kan være nødvendig for eldre kundeforhold.
- Dersom du fikk opp skjermbildet i steg 4 og har vært i kontakt med Support for å åpne tilgangen for onVisit-konto, kan du nå gå videre med innloggingsprosessen. Last siden på nytt via incognitovinduet, og oppgi brukernavn og passord. Deretter kan du velge "Don't show this again" og trykke "Yes" eller "No", du vil uansett bli logget inn til onVisit:
- Etter å ha logget inn i steget over skal du nå ha tilgang til adminweb i onVisit.