Assistentfunksjonen Følg
Introduksjon
Assistentfunksjonen gir deg mulighet til å si at en annen person skal ta imot dine beskjeder. Funksjonen kan f.eks. brukes hvis en assistent skal motta beskjedene til sjefen eller når en vikar skal overta for en annen i en periode.
Oppsett
Hvis dine gjester forholder seg til en funksjon eller gruppe istedenfor enkeltansatte kan du registrere f.eks. Team A som en ansatt i onVisit. Gjesten velger da Team A som besøksmottaker ved ankomst. Ved å sette opp at gruppen av ansatte er assistenter til fellesbrukeren Team A (sjef) vil alle de ansatte i teamet få melding når gjesten ankommer.
For å opprette en sjef – assistent relasjon velges først Bruker (Sjef) nederst til venstre i skjermbildet. Velg ønsket bruker fra brukeroversikten. Oversikten kommer opp når du klikker på knappen Velg bruker. Deretter velges brukeren som skal være assistent i «Referanse til bruker (assistent)» på samme måte. Trykk deretter lagre.
Hvis du ønsker at både assistent og sjef skal motta meldinger, kryss av for "Varsle sjef".
Hvis dette assistent - sjef oppsett skal være midlertidig, f eks for noen som er på ferie, sett start- og sluttdato.
Se eksempel under.
Du må ha tilgang til administrasjonspanelet for å kunne sette opp en sjef-assistent relasjon.
Alle assistentrelasjonene vises på denne siden. For å slette en relasjon velges slett til høyre i skjermbildet (rødt kryss).
Neste artikkel: Alarmknapp