Brukere mottar ikke SMS eller epost varsling Følg
Enkelte brukere mottar ikke SMS eller epost varsling
Dette skyldes ofte at mobilnummer eller epost adresse ikke ligger korrekt i onVisit. Gjør følgende:
- Gå inn i administrasjonsmenyen og velg brukere. Søk frem aktuelle personer og sjekk at mobilnummer og epost adresse er korrekt.
- Hvis det ikke er korrekt kan det endres under redigering av bruker.
- Benytte dere synkronisering med AD eller andre kilder må det korrigeres i denne kilden. Om ikke vil informasjonen bli tilbakestilt neste gang synkronisering kjører.
- Om dere ikke har tilgangsrettigheter til Administrasjonsmenyen sjekkes mobilnunmmer og epost adresse i "ansatt menyen" Systemansvarlig må oppdatere informasjonen.
- Hvis dette ikke løser problemet sjekkes administrasjonsiden på SMS gatewayen. Her ligger det oversikt over status på de enkelte SMS forsendelser.
- I meget sjeldne tilfeller mottar ikke SMS selv om det ligger en bekreftelse på at SMS er mottatt på telefonen på SMS gateway. Dette kan komme problemer på mottakers telefon som kan skyldes bruk av tvilling simkort eller at det benyttes ulike apper til mottak av meldinger.
Ta kontakt med support@adaptive.no for spørsmål.
SMS varsling fungerer ikke i det hele tatt
Hvis SMS varsling ikke fungerer sjekkes følgende punkter: (Utføres av IT kyndig personell med administrasjonsrettigheter på web server og SQL Server)
- Sjekk om winservice er startet - Adaptive onVisit Service under services på onVisit web server.
- Sjekk at SMS parametere under innstillinger er korrekte.
- Sjekk konsoll hos SMS leverandør om SMSéne kommer inn.
- Hvis SMS ikke leveres er neste steg og sjekke loggen til onVisit. Sjekk tracetabell i base - tabell AdaptiveCore_Trace. Er SMS sending merket med "sendt" er det ok fra onVisit.
- Sjekk at trace er på --> LogDebugEnabled må settes til true i konfigurasjonsfilen for at tracetabellen oppdateres.
- Logg oversendes support@adaptive.no for gjennomgang.
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.