Håndtering av GDPR i onVisit Følg
Her kommer utfyllende info om hvordan onVisit håndterer GDPR:
onVisit lagrer følgende informasjon om gjestene:
- Fornavn og etternavn
- Firma (hvis dette er registrert)
- Mobilnummer (hvis dette registrert)
- Epost adresse (hvis dette er registrert)
- Skiltnummer (hvis dette er registrert)
- Besøksperiode
- Gjestemottaker
Ved innregistrering blir gjesten spurt om vedkommende ønsker å bli husket til neste besøk, standard svar er at man ikke ønsker lagring. Lagringstiden for denne kategorien styres ved hjelp av innstillinger. Vi anbefaler at gjester som ikke har vært på besøk eks. siste år blir slettet.
Av eks sikkerhetsmessige årsaker kan det være behov for å lagre gjester en gitt periode. Denne lagringstiden er som standard satt til 10 dager, men kan endres til å slettes etter besøksperiodens utløp eller lagres i den tiden man har belegg for.
Gjester som har akseptert lagring men som ikke har vært på besøk innenfor de siste 365 dager anbefales at slettes automatisk. Dette gjøres ved innstillinger i onVisit administrasjonsweb.
Det er også lagt inn mulighet for å legge inn kundespesifikke tekster i forhold til den enkeltes håndtering av GDPR.
Det er også mulig for resepsjonen eller administratorer å søke opp personer i onVisit web og anonymisere derfra. Dette for å kunne støtte spørsmål om innsyn fra gjestene.
Det kan også aktiveres en innstilling for å slette ansatte som har sluttet. Ansatte slettes i dette tilfellet innen ett døgn etter at de er merket deaktivert.
All informasjon i onVisit online er lagret i Microsofts driftssenter i Vest Europa, det lagres ikke data utenfor EU.
Se også artikkel som beskriver konfigurering.
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.