Håndtering av GDPR i onVisit Følg
Her kommer utfyllende info om hvordan onVisit håndterer GDPR:
onVisit lagrer følgende informasjon om gjestene:
- Fornavn og etternavn
- Firma (hvis dette er registrert)
- Mobilnummer (hvis dette registrert)
- Skiltnummer (hvis dette er registrert)
- Besøksperiode
- Gjestemottaker
Som standard lagres gjestedata uendelig. I den siste utgaven av onVisit har vi lagt inn et valg i gjesteregistreringen hvor gjesten selv velger om de ønsker å bli husket til neste besøk. Dette gjøres ved at de får et spørsmål hvor standard valget er «nei». Det er også lagt inn mulighet for å legge inn kundespesifikke tekster i forhold til den enkeltes håndtering av GDPR.
For de som ikke velger å bli husket kan det allikevel settes opp et gitt antall dager de skal lagres etter besøket. Det kan være alt fra at de slettes etter qbesøksperiodens utløp eller etter X antall dager etter at besøket er avsluttet. Gjesten blir informert om varighet og begrunnelse for lagring.
Gjester som har valgt å bli lagret men som ikke har vært på besøk de siste eks. 365 dager kan slettes. onVisit kan også håndtere automatisk sletting av ansatte som har sluttet.
Det er også mulig for resepsjonen eller administratorer å søke opp personer i onVisit web og anonymisere derfra. Dette for å kunne støtte spørsmål om innsyn fra gjestene.
All informasjon i onVisit online er lagret i Microsofts driftssenter i Vest Europa, det lagres ikke data utenfor EU.
Se også artikkel som beskriver konfigurering.
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.