Pålogging på onVisit web portal med single sign-on fra Entra ID (Azure AD) Følg
onVisit 5.6 og nyere har en forbedret Single Sign-On støtte for innlogging i onVisit web portal. Formålet med dette er:
- Brukerne som logger inn i onVisit web portal benytter sitt eget brukernavn og passord ved innlogging slik at de slipper å opprette en egen onVisit brukerkonto.
- Bedriftene kan benytte samme påloggingskrav som for tjenester i egen organisasjon. Dette kan være krav til passordhåndtering, to-faktor autentisering mm.
- I flerfirma installasjoner kan hvert firma logge inn med sine Office 365 kontoer
Førstegangs innlogging:
Ved første gangs innlogging i onVisit web portal vil brukeren få opp login skjermbildet fra Office 365. Godkjenning kreves kun en gang. Se eksempel under:
Administrator godkjenning:
onVisit er verifisert som en sikker app (Verified Publisher), men avhengig av konfigurasjonen av brukerens Azure AD vil det ved enkelte tilfeller kreves at en bruker med administrasjonsrettigheter i brukerens Azure AD logger seg på onVisit og gir samtykke på vegne av organisasjonen.
I dette tilfellet vil du se en tilsvarende login side. Ta kontakt med administrator for å få tilgang.
For administratorer:
Se eksempel på skjermbildet som vises ved pålogging for administratorer under:
onVisit gis tilgang til å lese brukerens fulle navn, login navn (UPN) og bilde.
Brukeren som skal godkjenne må ha en av følgende roller:
- Application Administrator
- Cloud Application Administrator
- Global Administrator
onVisit krever følgende rettigheter:
Se beskrivelse av oppsett i Azure portalen her
Se utdypende artikler her
Hvis det ikke er anledning til å benytte bedriftens konto kan det opprettes en egen onVisit konto for brukerne. Ta kontakt med support for ytterligere informasjon.