Http Error 503 - Service Unavailable Følg
Symptom:
Når du går inn på administrasjonsweb får du feilmelding som sier
"Service Unavailable
Http Error 503. The service is unavailable"
Kontakt:
Dersom du har onVisit online (adressen er https://[ditt kundenummer].onvisit.net) må du kontakte Adaptive Support.
Har du en lokal installasjon vil din lokale IT ansvarlig kunne feilsøke dette. Henvis vedkommende til denne artikkelen.
Feilsøking (for IT personell):
Http Error 503 dukker hovedsakelig i ett av to tilfeller:
1: Det er for lite tilgjengelig minne på webserveren. I dette tilfellet er eneste løsning å frigjøre minne. Det kan holde med en reboot av serveren, men det anbefales også å undersøke om minne kan frigjøres ved å stoppe tjenester/applikasjon som ikke trenger å kjøre.
2: Application Pool har stoppet. De vanligste årsakene til at Application Pool stopper er at brukeren den kjører som har blitt låst eller har fått nytt passord. For å finne brukeren den kjører som, følg disse stegene:
- Åpne Internet Information Services
- Velg onVisit siten og trykk "Basic Settings" i menyen til høyre. Her vil du se hvilken Application Pool onVisit siten bruker.
- Under Application Pools, velg Application Poolen til onVisit og trykk "Advanced Settings". Under "Identity" (kategori: "Process Model") ser du hvilken bruker den kjører som.
- For å angi nytt passord (dersom problemet skyldes passordbytte på brukeren) kan trykke på brukervelgeren og trykke på "Set" knappen
Etter å enten ha låst opp brukeren eller angitt nytt passord kan du starte Application Poolen igjen. Dersom den fremdeles ikke skulle starte, kontakt Adaptive Support
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.