Gjestestatus oppdateres ikke når gjesteetiketten scannes Følg
Scanneren er gjerne koblet til gjesteregistreringspc eller en pc i resepsjonen. Følgende punkter sjekkes: (Bør utføres av IT kyndig personale med administrasjonsrettigheter til PC)
- Sjekk at scanneren er koblet til en USB port i PC. Den skal lyse rødt når den er operativ. Hvis gjestestatus fortsatt ikke oppdateres kan dette skyldes at tjenesten som kjører scanningen ikke er startet.
- Åpne "Services" på PC som scanneren er koblet til og sjekk at Adaptive.onVisit.ScannerService er startet. Hvis ikke, start den på nytt og sjekk om scanning fungerer.
- Hvis scanneren har vært frakoblet kan den ha fått en annen port adresse enn tidligere. Åpne "Device manager", finn Honeywell Genesis 7xxx under "Ports (Com&LPT) og merk deg portadressen som står i parentes bakerst (f.eks «COM4»)
- Åpne Adaptive.onVisit.ScannerService.exe.config og sjekk at portadressen i følgende linje: <add key="PortName" value="COM4"/> Hvis COM port ikke stemmer overens med port adressen i device manager, endres adressen i konfigurasjonsfilen. Start deretter tjenesten Adaptive.onVisit.ScannerService på nytt.
- Under "Recovery" på servicen kan man sette "Restart the service" på First, second og subsequent failures, da vil den forsøke å starte på nytt når den stopper. Fortsetter den da å stoppe uten å restarte må vi feilsøke på maskinen for å finne ut hvorfor den stopper uten å restarte automatisk.
Hvis gjestestatus fortsatt ikke oppdateres kontaktes support@adaptive.no
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.